'Waterval aan druppels’

16 oktober 2015 dag 2

Hallo people,

Na een inspirerende en lawaaierige nacht met een waterval aan druppels (dankzij een lekkage van de wc), zochten we ’s ochtends het soort-van zwembad op, waarbij de dames hun nodige training hebben ingehaald van de waterpolo. Hierna zaten wij keurig om half negen aan het ontbijt. Annemiek kwam als laatst en had natuurlijk als eerste haar eitje voor haar neus. Het was een simpel ontbijt met een eitje (spanish omelet of scrambled eggs) en toast. Daarna snel de koffer ingepakt en op pad om het dorp Moshi te verkennen en op zoek naar een bank voor Tanzaniaanse shilling. Na vijf banken bezocht te hebben met bewaker inclusief geweer (waar je geen foto van mag maken Bart), en twee gecrashte pinautomaten hadden we nog geen geld. Toen terughaasten richting het YMCA Hostel, omdat de chauffeur daar om 12 uur klaar zou staan. Bij aankomst  stond onze chauffeur Neemes er nog niet. Achteraf bleek dit miscommunicatie. Gelukkig hadden we tot half drie om een leuk liedje voor hem te verzinnen. Neeeemes, Neeeemes, Neemes etc (melodie: aaaamen, aaamen…). Dit heeft gelukkig wel een lach getoverd op het gezicht van Neemes. En daar gingen we: opweg naar de school!

De busreis naar Umbwe was een attractie, deze schoot alle kanten op door het gebrek aan asfalt. Aangekomen bij het hostel Androlux stond Anne ons op te wachten. Na een lekker lunch (rijst, noedels, komkommer/tomaat: prima te doen), vertrokken we te voet richting de school. Aangekomen bij de school, KVTC,  werden we ontvangen met een Tanzaniaans schoollied, deze was geschreven en gezongen door de studenten zelf. Daarna hebben wij de staff ontmoet, waaronder twee Nederlandse meiden Marlot en Lisette. Na de kennismaking kregen wij een rondleiding van Anne (de linkerhand van Paul) en Paul (de rechterhand van Anne). Daarna zijn we zelfstandig teruggelopen (‘wat een prestatie’) naar Androlux. De cooking ladies hadden weer een lekkere maaltijd klaargezet, deze keer gebakken aardappels, lekker vlees en  ratatouille (en de mayonaise van Peter). Als afsluiter hebben we een borreltje gedronken (er zit een klein winkeltje vlakbij voor fris en bier) met een spelletje.